نمایندگی فروش میچکاانتشار ۳ کتاب برای بچه‌ها

62933323

«آقا شیره کجا رفت؟» نوشته جعفر توزنده‌جانی به همراه ترجمه «این‌ که فقط یکی است!» نوشته تریسی کُردرُی و «هایدی حشره‌ ترکه‌ای» نوشته اُرا پارکِر منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «آقا شیره کجا رفت؟» نوشته جعفر توزنده‌جانی با تصویرگری الهام نرگسی‌وش در ۲۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۹۸ هزار تومان در انتشارات میچکا راهی بازار کتاب شده است.

این داستان تخیلی با موضوع غلبه بر عصبانیت برای کودکان بالای ۵ سال به چاپ رسیده است.

در معرفی کتاب آمده است:

این قصه به رابطه یک شیر با دختری به اسم سمانه می‌پردازد. اینکه شیر کیست و چیست و در خانه سمانه چه می‌کند در پایان قصه معلوم می‌شود؛ اما قصه فقط در این مورد نیست. قصه نمی‌خواهد فقط به این سؤال جواب بدهد که یک شیر چه نسبتی با یک دختر دارد و اصلاً منطقی هست که یک شیر در خانه یک دختر زندگی کند و با او مدرسه برود (هرچند در پایان کتاب به آن جواب داده می‌شود) بلکه می‌خواهد به نکته مهم‌تری اشاره کند.

آن‌هم این‌که بهتر است در هنگام خشم و غضب در مورد دیگران قضاوت نکنیم.

وقتی عصبانی هستیم و در مورد کار یا رفتار اطرافیان قضاوت می‌کنیم، ممکن است دچار اشتباه شویم و ناخواسته آن‌ها را متهم کنیم.

تهمت زدن به دیگران بدترین کار ممکن است. ما وقتی متوجه این اشتباه می‌شویم که دیگر دیر شده و جبران کردنش غیرممکن است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: آقاشیره دوست من بود. یک روز، او را از خواب بیدار کردم تا برویم مدرسه. آقا شیره پرید روی کولم و گفت: «آخ جون مدرسه! من از مدرسه خیلی خوشم می‌آید.»

می‌خواهی بدانی آقا شیره کیست و در خانه ما چه می‌کند؟!

62933321

«انتشار ۳ کتاب برای بچه‌ها»

همچنین کتاب «این که فقط یکی است!» نوشته تریسی کُردرُی با تصویرگری تونی نیل و ترجمه نیلوفر کشتیاری در ۳۲ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و بهای ۱۱۰ هزار تومان با موضوع انسان و طبیعت و محیط زیست برای کودکان بالای ۶ سال در نشر یادشده منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: یکی از آرزوهای من زندگی در شهری زیبا و تمیز است با مردمی که به یکدیگر احترام می‌گذارند و با آرامش کنار هم زندگی می‌کنند. شما چطور؟

راستی شما می‌دانید کجا می‌توان این شهر را پیدا کرد؟

در این داستان نویسنده ما را با خود به شهری می‌برد زیبا و تمیز، با مردمی که به یکدیگر احترام می‌گذارند و با آرامش کنار هم زندگی می‌کنند. درست همان شهری که من آرزویش را دارم.

اما چیزی نمی‌گذرد که در این شهر همه‌چیز به‌هم می‌ریزد، آن‌هم فقط با «یک آشغال ناقابل». باورتان می‌شود که فقط یک آشغال کل شهر را به‌هم بریزد؟

فکر می‌کنید بتوان راه‌حلی برای این مسئله پیدا کرد؟

62933322

«انتشار ۳ کتاب برای بچه‌ها»

دیگر کتاب منتشرشده در انتشارات میچکا، «هایدی، حشره‌ ترکه‌ای» با نویسندگی و تصویرگری اُرا پارکر و ترجمه معصومه نفیسی است که در ۴۰ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان با موضوع حل مشکلات اجتماعی ناشی از تفاوت‌های فردی و آشنایی با دنیای حشرات و شگفتی‌های آن برای کودکان بالای ۷ سال منتشر شده است.

در معرفی کتاب می‌خوانیم: مدرسه‌ حشرات پر بود از سروصدای صدها حشره‌ براق و پرجنب‌وجوش، اما هیچ‌کدام از آن‌ها، حشره‌ تازه‌وارد را نمی‌دیدند؛

هایدی مثل ترکه‌ درخت قدبلند و باریک بود. او دست تکان داد و به همه سلام کرد. اما حتی معلم هایدی سرش را از روی بافتنی بلند نکرد.

اسکارلت کفشدوزک و عنکبوت‌های کوچولو، سوسک‌های دوقلو، سِن بدبو و میچ پشه‌ ریزه‌میزه هم او را ندیدند. حتی معلم هایدی بافتنی‌اش را روی او انداخت.

اینجا بود که صدای هایدی، حشره‌ ترکه‌ای درآمد: «که من چوب لباسی نیستم»!

همه‌چیز داشت بر ضد هایدی پیش می‌رفت تا این‌که… .

تجربه دیده نشدن و موردتوجه قرار نگرفتن، تجربه‌ای است که کمتر کودکی یا بزرگسالی از سر نگذارنده باشد.

این تجربه اگر درست مدیریت نشود می‌تواند تبدیل به چیزی تلخ و دردناک شود.

بارها دیده ‌شده که شخصی با استعدادهای درخشان به خاطر همین دیده نشدن و ندیده گرفته شدن به سرانجام دردناکی رسیده و حتی تبدیل به موجودی ضد اجتماعی شده است.

کتاب «هایدی، حشره‌ ترکه‌ای» هم روی همین نکته‌ مهم دست گذاشته است.

62933320

:::::منبع: ایسنا::::

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *