michka logo 19 «هایدی، حشره ترکه‌ای» منتشر شد.

35202643 round colour frames  کتاب کودک «هایدی، حشره ترکه‌ای» به قلم و تصویرگری اُرا پارکر با ترجمه معصومه نفیسی از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

n00347733 b«هایدی، حشره ترکه‌ای» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛

هایدی، حشره چوب است. او درست مانند ترکه درخت، قدبلند و باریک است. امروز، اولین روز مدرسه پرجمعیت حشرات است و هایدی امیدوار است که در مدرسه چیزهایی یاد بگیرد و دوستانی جدید پیدا کند؛ اما پیداکردن دوست وقتی دیده نشوی، کار آسانی نیست.

«هایدی، حشره ترکه‌ای» کتابی است برای حل برخی مشکلات اجتماعی که در اثر تفاوت‎‌های فردی مانند قد خیلی بلند یا کوتاه، وزن خیلی زیاد یا کم، موهایی به رنگی متفاوت از بقیه و چنین چیزهایی به وجود می‌آید یا برای بچه‌هایی که ناگهان وارد محیط‌های شلوغ و جدید مثل مدرسه‌هایی با جمعیت زیاد می‌شوند.

با خواندن کتاب «هایدی، حشره‌ی ترکه‌ای» و دیدن تصاویر جالب و رنگی آن، بچه‌ها متوجه می‌شوند که حشرات آن‌طور که خیلی‌ها تصور می‌کنند زشت و چندش‌آور نیستند؛ هرکدام از آنها نقش مهمی در طبیعت دارند و اگر حذف شوند ممکن است کل چرخه‌ی حیات مختل شود.

اُرا پارکِر، نویسنده، تصویرگر، طراح و خالق انواع چاپ روی پارچه و کتاب‌های تصویری است. آثار او شاد و خلاقانه است و ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که کشف آنها برای مخاطب لذت‌بخش است. کتاب «هایدی، حشره ترکه‌ای» اولین کتاب تصویری اوست که خودش هم نویسنده و هم تصویرگر آن است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«مدرسه‌ی حشرات پُر بود از سروصدای صدها حشره‌ی بَراق و پرجنب‌وجوش. اما هیچ‌کدام از حشره‌ها هایدی، دختر تازه‌وارد را نمی‌دیدند. هایدی مثل تَرکه‌ی درخت، قدبلند و باریک بود.»

کتاب «هایدی، حشره ترکه‌ای» به قلم و تصویرگری اُرا پارکر با ترجمه معصومه نفیسی در ۴۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۳۰ هزار تومان برای کودکان بالاتر از هفت سال از سوی انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران) منتشر شده است.

منبع: ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *