نمایندگی فروش میچکاانتشارات میچکا منتشر کرد؛

1337149

با «سرباز حلبی و هیولای تاریکی» ترس‌هایمان را بشناسیم

کتاب «سرباز حلبی و هیولای تاریکی» از سری کتاب‌های مبارزه با ترس از تاریکی است که جبار شافعی‌زاده آن را نوشته و از سوی انتشارات میچکا روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛

کتاب «سرباز حلبی و هیولای تاریکی» به قلم جبار شافعی‌زاده برای گروه سنی بالای ۶ سال نوشته شده است. این کتاب با تصویرگری ویدا کریمی به منظور مقابله با ترس از تاریکی تهیه و تألیف شده است.

در معرفی کتاب آمده است: «ترس‌هایمان ما را از زندگی باز می‌دارند. برای نجات از ترس‌هایمان اول باید با آن‌ها روبه‌رو شویم و سپس خوب بشناسیم‌شان. دوست داری در یک شب تاریکِ تاریک، همراه یک سرباز حلبی شجاع، به جنگ چند هیولای ترسناک بروی و آن‌ها را شکست بدهی؟ پس معطل نکن! کتاب را ورق بزن و سفر پُرماجرایت را آغاز کن. ژیرو در تاریکی منتظر توست. حالا ژیرو کیست؟».

ترس از تنهایی و تاریکی همزاد همیشگی انسان بوده‌اند. انسان از همان بدو تولد این دو مسئله را با هم تجربه کرده است. درواقع آن دو باهم هستند. ریشه بسیاری از مشکلات انسان را می‌توان در ترس و تنهایی دید. ترس و تنهایی که از همان روزهای آغاز زندگی شروع می‌شوند.

اولین ترس انسان، ترس از جدا شدن و رهایی و تنها ماندن است و این ترس از سال‌های اولیه کودکی در انسان شکل می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین واکنش‌های والدین به احساسات کودکان در همین مقطع سنی و در رویارویی با این ترس‌هاست.

داستان «سرباز حلبی و هیولای تاریکی» از همان شروع، روی ا ین دو موضوع تأکید دارد. جبار شافعی‌زاده در این کتاب به موضوع ترس و تنهاییِ کودکان می‌پردازد و راه‌حل خوبی هم برای این دو مشکل ارائه می‌دهد: قصه‌گویی و نقش عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها در زندگی کودکان.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

پدر و مادرش با شنیدن جیغ او دستپاچه به اتاقش می‌روند.

«چرا جیغ کشیدی ژیرو؟ خودت که دیدی هیچ گرگی زیر تخت نبود.»

«از دست یک هیولا! آخر دست‌هایش را از سقف دراز کرد تا مرا با خودش ببرد.»

مادرش می‌گوید: «هیولاها فقط توی کتاب‌ها هستند. آن‌ها هیچ‌وقت نمی‌توانند وارد هیچ خانه‌ای بشوند.»

انتشارات میچکا (کودک و نوجوان مبتکران) کتاب «سرباز حلبی و هیولای تاریکی» نوشته جبار شافعی‌زاده با تصویرگری ویدا کریمی را در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۸۰ هزار تومان منتشر کرده است.

::::منبع: ایبنا::::

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *