دوستی با طبیعت در «سنگی که آرام بود»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛

کتاب «سنگی که آرام بود»  از مجموعه پنج‌جلدی «قصه‌های طبیعت» به تازگی از سوی انتشارات میچکا منتشر شده است.

مرتضی خسرونژاد، دبیر این مجموعه می‌گوید: «بحران‌های محیط‌زیستی در ایران، روزبه‌روز شدت بیشتری می‌گیرد و حل آنها نیازمند برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. در این میان وظیفه آموزش و پرورش رسمی و غیررسمی ما معرفی توسعه پایدار محیط‌زیست به عنوان ضرورتی فرهنگی و پرورش آداب همزیستی محترمانه با طبیعت است. هدف این مجموعه پرورش روحیه احترام و عشق به طبیعت است. همه کسانی که با کودکان سروکار دارند می‌توانند کتاب‌های این مجموعه را در اختیار آنان قرار دهند و درباره این آثار با ایشان گفت‌وگو کنند»

کتاب «سنگی که آرام بود»، سنگی را، همان‌طور که با قاطعیتی تغییرناپذیر در جایی نشسته و اطرافش را چمن و گِل‌ولای و آب فراگرفته، از دیدگاه‌های متنوع زیستی و عاطفی با زبانی شاعرانه توصیف کرده است. در تصویرگری این کتاب از تکنیک‌های متنوع از جمله کاغذ برش‌داده‌شده، مدادرنگی، پاستل‌روغنی، ماژیک و کامپیوتر استفاده شده است.

برِندن وِنزِل، نویسنده و تصویرگر اهل نیویورک است که آثارش در فهرست کارهای پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد. او کتاب‌های متعددی برای کودکان نوشته و تصویرگری کرده است که می‌توان به کتاب «یک دنیا سلام» و «همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند» اشاره کرد. کتاب «همه‌ی آن‌ها یک گربه دیدند» نشان افتخار کلدکات را نیز برای ونزل به ارمغان آورده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سنگی آرام
کنار آب و چمن و گِل
نشسته بود
سنگ همان بود که بود
و همان‌جا بود که بود
جای همیشگی‌اش در جهان.»

انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان مبتکران) کتاب‌ «سنگی که آرام بود» به نویسندگی و تصویرگری برِندن وِنزِل با ترجمه لاله آتشی را با شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۱۰ هزار تومان منتشر و عرضه کرده است.

منبع: ایبنا

خرید کنید

کتاب سنگی که آرام بود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *