مهارت رویارویی با مشکلات و حل مسئله در «روزی که الکساندر به گردش رفت»

کتاب «روزی که الکساندر به گردش رفت» به قلم و تصویرسازی پاملا آلن با ترجمه سارا خسرونژاد از سوی انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان مبتکران) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛

«روزی که الکساندر به گردش رفت» مهارت رویارویی با مشکلات و حل مسئله را به کودکان آموزش می‌دهد. داستان این کتاب از آن‌جا آغاز می‌شود که الکساندر با خانواده‌اش برای گذراندن یک روز پرماجرا به گردش می‌رود؛ اما وقتی در پارک‌اند، الکساندر توی دردسر می‌افتد.

ماجرای کتاب خیلی پیچیده نیست و در انتها نیز به راحتی با کمک یک کودک به خوشی حل می‌شود؛ ولی نویسنده قصه می‌گوید سخت‌گیری کردن و پیچیده کردن ماجرا نه تنها به برطرف کردن مشکل کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند آن ‌را دشوارتر کند.

نکته مهم در کتاب این است که ذهن بچه‌ها برای یافتن راه‌حل‌های مناسب و ساده آماده است و گاهی چیزهایی به فکرشان می‌رسد که ما بزرگ‌ترها از آنها غافل می‌مانیم؛ زیرا به پیچیدگی عادت داریم و نمی‌توانیم سادگی را ببینیم و مسئله‌ای را حل کنیم. اگر سادگی کودکانه را حفظ کنیم، شاید گرفتار بسیاری از مشکلات و مصائب کنونی‌مان نشویم. به همین دلیل کتاب «روزی که الکساندر به گردش رفت» به کودکان‌مان می‌آموزد که گاهی ذهن ساده‌شان می‌تواند به کمک بزرگ‌ترها بیاید و مشکلات‌شان را حل کند.

شورای کتاب کودک استرالیا در سال ۱۹۹۴ این کتاب را اثری برجسته دانسته است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
«مادر الکساندر کواک کواک‌ کرد:
«الکساندر‍! الکساندر!»
خواهربرادرها با‌ل‌بال زدند و کواک‌کواک کردند. اما از الکساندر خبری نبود. وقتی ساکت شدند، صدای کواک کواک ضعیفی را شنیدند که از دور و از دل زمین می‌آمد.»

انتشارات میچکا کتاب «روزی که الکساندر به گردش رفت» به نویسندگی و تصویرگری پاملا آلن را با ترجمه سارا خسرونژاد در ۳۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان منتشر کرده است.

منبع: ایبنا

خرید کنید

کتاب روزی که الکساندر به گردش رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *