پرفروش‌ترین‌های کودک‌ونوجوان در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛

هنگامی که از کنار غرفه‌های سالن ناشران کودک و نوجوان رد می‌شدیم مخاطبان زیادی را داخل یا بیرون آن می‌دیدیم که به دنبال کتاب‌های مشخصی هستند؛ البته برخی نیز بودند که هر چه دم دست‌شان می‌آمد برمی‌داشتند و بابرنامه به نمایشگاه نیامده بودند تا کتاب بخرند.

برای ما مهم این است که کتاب‌ها تولید، خریداری و خوانده شوند؛ اما اینکه چه کتاب‌هایی هم بیشتر خریده و مطالعه می‌شوند موضوع جالبِ توجهی است که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم. شاید فهرست خرید کتاب تابستان شما در این عناوین موجود باشد.

اسامی پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان ناشران مختلف در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به شرح زیر است:

انتشارات میچکا: مجموعه پنج‌جلدی «مشاهیر خندان»، مجموعه پنج‌جلدی «داگلی بغلی»، «اسم من بی‌حوصلگی است» و «بوسه‌هایی برای بابا».

انتشارات فندق (کودک و نوجوان افق): «مجموعه عاشقانه‌های کلاسیک»، «سه‌گانه کورنلیا فونکه»، «مجموعه رنگین‌کمان کلاسیک»، «مجموعه فیلسوف کوچک» و «مجموعه دنیای پِپا».

انتشارات طوطی (کودک‌ونوجوان انتشارات فاطمی): «هیولای رنگ‌ها»، «قصه‌های من و بابام» و «هاله هله‌هوله»، «دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد»، «شنگال» و «بین من و تو».

انتشارات پیام مشرق: «در دوران دایناسورها»، «دالی موشه کی باهوشه» و کتاب‌های حمام.

کتاب‌های شکوفه (کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر): مجموعه هشت‌جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، مجموعه ۱۶جلدی «سرداران ایران‌زمین»، «انجمن حمایت از غول‌ها» و «دختری که فیل دزدید».

انتشارات کتاب‌های پرنده آبی (کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی): «نقطه»، «آبی کوچولو و زرد کوچولو»، «چه خوب که هشت‌پا نیستی»، «نقاشی‌های مچاله» و «مجموعه موش باهوشه».

کتاب‌های قاصدک (کودک‌ونوجوان انتشارات ذکر): مجموعه رمان «خیابان وحشت»، «مجموعه داستان‌های شکسپیر»، «مجموعه مشاهیر علم» و «مجموعه حواستو جمع کن».

انتشارات مهرک (کودک‌ونوجوان سوره مهر): «مجموعه قصه‌های شیرین ایرانی»، «مجموعه سرگذشت استعمار»، «مجموعه آن، مان، نباران»، «مجموعه دلستان و گلستان»، «مجموعه عقیق» و «مجموعه دارودسته دارعلی».

انتشارات شهر قلم: «بازی‌های دسته‌جمعی»، «پیدا کن و بچین»، «پازل چوبی»، «مجموعه قصه‌های دلربا» و مجموعه چهارجلدی به قلم شکور لطفی.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: «در جستجوی خدا»، «امین‌ترین دوست»، «کوچه‌های خدا»، «آدم کوچولو گرسنه»، «جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها» و «خداحافظ راکون پیر».

انتشارات پیدایش: «هیولاهایی که لایق‌شان هستیم»، «شاهنامه فردوسی»، «جلد اول کلاس نابغه‌ها» و «اسم تو» از مجموعه راحت‌خوان.

انتشارات قدیانی: مجموعه «آن‌شرلی»، «شبی که بانوی دریاچه شدم»، «مجموعه ۱۰ قصه از مثنوی»، «مجموعه ۱۲ قصه از هزار و یک شب» و «مجموعه ۱۲ قصه از شاهنامه».

نشر کتابک: «زینب‌خانم»، «جدول مثل»، «ماجرای استعداد»، «ماجرای امیرعلی و ننه‌گلاب» و «داداش ابراهیم».

انتشارات زعفران: «آقاموش پستچی»، «مجموعه فلیکس»، «مجموعه بندی»، «مجموعه رنگ‌های انگشتی» و «آشپزی من و مامان».

انتشارات پرتقال: «بیمارستان متروکه»، «دختری که ماه را نوشید»، «پاستیل بنفش»، «هری پاتر و سنگ کیمیا» و «کتابخانه ارواح».

انتشارات حوض نقره: جلد اول و هفدهم «خاطرات بچه‌ی چلمن»، «۲ تا قزمیت»، «رفیق جینگ بچه چلمن» و جلد اول «تیمی شاسکول».

نشر جمال: «خدایا اجازه!»، «خاطرات خدا»، «خاطرات شیطان»، «د مثل دوستی» و «عسل مثل یه قصه».

کتاب‌های پروانه (کودک‌ونوجوان به‌نشر): «مرا با خودت ببر»، «قصه ما مثل شد»، «حکایت کمال» و «مجموعه شعر کی بود کی بود».

انتشارات محراب قلم: «مجموعه کی چیکار می‌کنه؟»، «مجموعه دنیای زیبای من» و «مجموعه دائرهالمعارف کوچک من».

انتشارات مدرسه: «روش‌ها و راهبردهای تقویت دقت و توجه»، «روش‌ها و راهبردهای تقویت حافظه»، «دقت در دیکته‌نویسی» و مجموعه چهارجلدی «خودم داستان می‌خوانم».

انتشارات هوپا: مجموعه «تام گیتس»، «ته جدولی»، «جنگ‌های کفشی»، «دوزخیان»، «اریک فولگر» و «تونل وحشت تاریک».

انتشارات نردبان: «سودوکو برای کوچولوها»، «لمس خوب»، «لمس بد» و «بدن من مال منه».

موسسه فرهنگی منادی تربیت: «ماجراهای زنبور کوچولو»، «عبای آسمون»، «مجموعه چهارجلدی شخصیت‌های شاهنامه» و «قصه‌های کوچولو برای بچه‌های کوچولو».

نشر برکه: «خرگوش آبی کوچولو»، «خرگوش‌خانم و کت جادویی» و «روبات چوبی و شاهدخت کُنده‌ای».

انتشارات مهر کودکانه پرستو: «چسب، کاغذ، قیچی»، «مارپیچ‌های فینگیلی»، «مارپیچ‌های دایناسوری»، «الفبای ستاره‌شناسی علوم» و «ماجراهای آشپزی سامان و فینگیل».

منبع: ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *