پس از آن دوباره از راه‌های آمده باز می‌گردد و به یک دختر کوچولو، خوابیده در رختخواب تبدیل می‌شود.

دیوید آلموند نویسنده‌ی « کیت، گربه و ماه » برنده‌ی جایزه هانس کریستین اندرسن سال٢٠١٠ است که داستان‌هایش به سبب تخیل لطیف و هوشمندانه‌اش شناخته می‌شود. این کتاب نخستین کتاب تصویری او برای کودکان است. در این داستان جمله‌های کوتاه با تصاویر هنرمندانه همراه شده و یک کتاب تصویری خیال‌انگیز را برای کودکان ساخته است.

اگر تصویر قصه خواندن برای بچه ها با به خواب رفتن آن‌ها پایان می‌گیرد، « کیت، گربه و ماه » درست از خوابیدن در یک شب مهتابی شروع می‌شود. وقتی کیت از خواب می‌پرد، صدای گربه‌ای را می‌شنود: میو! و این همان دنیایی است که بیش‌تر بچه‌ها دوست دارند، با بیدار ماندن در شب‌ها، آن را تجربه کنند.

در قصه کیت، شب، شروع به راه افتادن تخیل کودکانه و به تصویر کشیدن دنیایی است که با خوابیدن بر آن چشم می‌پوشیم، اما رویاهای کودکانه‌ی کیت او را از تخت بیرون می‌کشانند تا در شهری که حالا به خواب رفته است به گشت و گذار برود، گشت و گذاری که کودک می‌تواند با کمک تصاویر کتاب در آن سهیم شود.

وقتی صحبت از قصه‌ای تصویری می‌شود، همه‌ی جزئیات تصاویر به کمک می‌آیند تا نا گفته‌های قصه را کامل کنند. تصاویر بیدار شدن کیت از خواب و همراهی او با گربه در شهر این وظیفه را به خوبی انجام داده‌اند، همان طور که استفاده از ترکیب رنگ‌هایی که شب را باورپذیر کنند و به تصویر کشیدن سایه‌ها و دیگر جزئیات، یک شب معمولی را در این کتاب کامل می کنند. کیت و تخیل او، به همراه تصاویر کتاب، کودک را به دنبال خود می‌کشانند و این شب معمولی را برای اومتفاوت می‌کنند.

قطع کتاب نیز در خدمت ایجاد جذابیت‌های بیش‌تر برای کودکی است که پدر و مادرش این قصه را برایش تعریف می‌کنند.

این کتاب به بچه‌ای که دلش نمی‌خواهد بخوابد و دوست دارد همه چیز را در شب هم تجربه کند، می گوید که می‌تواند با خیالش به همه جا برود. هر خواب شروع یک قصه‌ی تازه است.

کتاب «کیت، گربه و ماه » برای کودکان چهار سال و بیشتر توصیه می‌شود.

 

گزیده‌هایی از کتاب
زبان زبرش را بر دندان های
کوچک تیزش کشید.
پنجه هایش را به طرف صورتش برد.
حس کرد سیبل در می آورد و
پوست بدنش نرم می شود.
پنجه هایش را لیس زد
وگردنش را کشید
ودمش را تکان داد.
گفت:”میو”،”میو”!
صدایش بلند بود وعجیب.

منبع: کتابک
برای خرید کتاب کیت، گربه و ماه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *