نویسندگی فقط در خلوت نشستن و نوشتن نیست

💠 در آیین رونمایی آثار فرهاد حسن‌زاده مطرح شد:
نویسندگی فقط در خلوت نشستن و نوشتن نیست.
پشت جلد کتاب‌های کودکان بنویسند: «برای گروه سنی ٣ تا ١٠٠ سال!»

🔸 جعفر توزنده‌جانی، نویسنده و فعال ادبیات کودک و نوجوان در آیین رونمایی آثار جدید فرهاد حسن‌زاده که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، با تأگید بر این موضوع که هیچ کتاب کودکی فقط مختص بچه‌ها نیست و بهتر است بزرگسالان نیز کتاب‌های کودکان را بخوانند.

او گفت: از آنجا که هیچ نویسندۀ بزرگسالی نمی‌تواند در ٧٠٠ یا ٨٠٠ کلمه عالی‌ترین مفاهیم را بیان کند و ارتباط بزرگترهایی که کتاب کودک می‌خوانند در مقایسه با دیگران، خیلی بهتر با بچه‌ها برقرار می‌شود، خوب است پشت جلد تمام کتاب‌های کودکان بنویسند: «برای گروه سنی ٣ تا ١٠٠ سال!»

🔹 به گزارش روابط عمومی انجمن نویسندگی کودک و نوجوان، توزنده‌جانی اثر جدید فرهاد حسن‌زاده با عنوان «مهتاب و دکمه‌ی قرمز» را دارای ساختار خوبی توصیف کرد و افزود: قصه قرار نیست پیام بدهد و چگونه گفتن مهم است و حسن‌زاده در این کتاب با آوردن سه قصۀ متصل به یکدیگر به اهمیت قصه‌گویی، خرد جمعی و گفت‌وگو در میان خانواده پرداخته است.

🔸 این کارشناس کتاب کودک و نوجوان دربارۀ اثر دیگر فرهاد حسن‌زاده با عنوان «دل بده، دل بده» نیز گفت: این کتاب روایت عاشقانه و شاعرانۀ قفسی است که به دنبال پرنده می‌گردد و تصویرگر آن نیز به شخصیت‌ها بُعد داده و تصاویری کاملاً ایرانی برای قصه خلق کرده است.

🔹 فرهاد حسن‌زاده نیز که به همراه جمعی از هنرجویان کارگاه‌های داستان‌نویسی خود در این آیین حضور داشت، با ابراز خرسندی از برگزاری نشست مشترک بین نویسندگان، تصویرگران و مخاطبان و جریان‌سازی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای ارجمندی کتاب گفت: نویسندگی فقط در خلوت نشستن و نوشتن نیست، بلکه حضور در جمع و انجام کارهای گروهی نیز در ترویج کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است.

🔸 انتشارات میچکا کتاب «مهتاب و دکمه‌ی قرمز» را با تصویرگری سارا میاری در ٢٨ صفحه به بهای ۶٠ هزار تومان و کتاب «دل بده، دل بده» را با طراحی همین تصویرگر در ٢۴ صفحه و قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر کرده است.

🔹 پشت جلد کتاب «دل بده، دل بده» که با ویراستاری شهرام اقبال‌زاده منتشر شده است، می‌خوانیم:

تصویر پشت جلد کتاب دل بده دل بده است.تصویر درباره‌ی کتاب دل بده دل بده است.

 

 

ما فکر می‌‌کنیم فقط پرنده‌ها دل دارند و برای همین می‌‌زنند زیر آواز. اما، قفس‌ها هم دل دارند و گاهی عاشق پرنده‌ها می‌شوند. عاشق پرنده‌ای که لا‌به‌لای میله‌ها زندانی کرده‌اند. و داستان این کتاب روایت دل‌ و دلدادگی است، از زبانی دیگر و با بیانی دیگر. اگر می‌خواهی همراه قصه شوی تو هم باید دل بدهی. دل بده… دل بده… دل بده… .

 

 

🔸آیین رونمایی ٣٣ کتاب کودک و نوجوان اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که چاپ نخست آنها در فصل‌های پاییز و زمستان ١۴٠١ یا بهار ١۴٠٢ منتشر شده، پنجشنبه دوم شهریور طی رویداد «فصل نو، کتاب نو»، در محل این انجمن برگزار شد.

منبع: کانال انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

خرید کنید

کتاب دل بده،دل بده!

کتاب مهتاب و دکمه‌ی قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *